Cikkek

Pázmándi TOPorgó 20 Km

2016. október 01.

Adatok

Rajt:                     Pázmánd, Művelődési ház. ( Fő u. 66. )

Cél:                      Pázmánd, Művelődési ház. ( Fő u. 66. )

Indulás:                 800 - 1000
Táv:                      20,4km
Szintemelkedés:   550m
Szintidő:               6óra
Díjazás:                Emléklap, kitűző
Szolgáltatás:        Ital, Melegétel, Édesség.
Nevezési díj:         1000Ft/fő
Túraleírás itt.
letölthető
Térkép itt. letölthető
A túra magasságprofilját itt. megnézheted
GPS track file
itt. letölthető ( gpx )
A túrát Google Earth programmal is megnézheted
itt.

Útvonal: Pázmád Művház, Malom, Zsidó-hegy, Cseplek-hegy, Csúcsos-hegy (Nadap), Szintezési főalappont, Nyír-hegy, Pázmánd forrás, Pázmánd Művház.

Ajánlott turistatérkép: Velencei-hegység, Velencei-tó 19. Cartographia 2005.

A túra valahogy így fog kinézni:

A Pázmándi Művházból  kilépve, a piros + jelzést követve balra fordulunk a falu főutcáján, lehetőleg a járdán! Hamarosan az út jobbra tart, mi itt egyenesen haladunk tovább egy kisebb, de jó minőségű aszfalt úton. Mikor elfogynak a házak a vízmű kerítésénél jobbra fordulunk, itt már látszik első pontunk,

1. állomás: MALOM. A hídon átkelve megyünk tovább a piros + -on, egészen addig, míg el nem érjük a főutat. Az aszfalton balra, pár száz méter után, a pázmándi köszöntő tábla mellett jobbra, immár a piros - jelzést követve, futunk neki a hegynek.
A kellemes földút balra ível, de itt mi a jobbra induló keskeny ösvényt követjük. A sziklákon már jól látható a
P- jelzés. Pázmánd híres sziklái között kanyarogva (aki erőt érez magában saját felelősségére mászhat egy kicsit) jutunk fel második pontunkra,

2. állomás ZSIDÓ-HEGY. A csodás kilátást a 3 kereszt felé hagyjuk el földúton elhaladva előttük. A földútról ismét egy balkanyarban térünk le, az egyenesen a bokrokba vezető ösvényen. Az erdőben már piros - jelzést is találunk. Az aszfalt útra leérve azon balra kanyarodunk "szalagozáson". Mikor jobbra a fasor mögött megjelennek a szőlők, arra kanyarodunk az első adandó földúton, majd a szőlők előtt rögtön balra a völgy irányába. Ismét aszfalt utat érünk, azon balra 370m után két erdőfolt között balra felfordulunk a harmadik pecsétünkért.

3. állomás CSEPLEK-HEGY. A mandulafától visszarobogunk az aszfalt útra az előbb még felfelé tartó utunkon, majd továbbra is "szalagozáson" balra megyünk 50m-t, és a kis házzal szemben, a valószínűleg száraz forrás után jobbra átkelünk a Cibulka-patakon és a túloldali földúton ismét jobbra fordulunk. Hamarosan aszfalt utat érünk, azon balra indulunk és hosszas tekergés után, mikor utunk már lefelé húz az előttünk elterülő Nadap felé, ne hagyjuk magunkat becsapni, a telkek és a szőlők között jobbra fordulunk. A telkek végén jobbra ível utunk, itt már a P ▲ jelzés is megjelenik, ami nem jelent mást, mint kemény kaptatót a csúcskeresztig.

4. állomás CSÚCSOS-HEGY . Élvezzük ki a gyönyörű panorámát, a csodás őszi szín kavalkádot, mert szalagozott utunk fültépő, ruhaszaggató bozótoson vezet át mintegy 50m-en. Motocross pálya tetejére érünk ki, remélhetőleg nem lesznek ott. Ha mégis, mindenki legyen óvatos! Átkelünk a szemközti erdő szélére és a földúton balra fordulunk. Mielőtt elérnénk a szélső házakat, utunkat egy szépen megszerkesztett drótkerítés foglalja el majdnem egészen. Itt élére fordulunk, majd a Béke úton megyünk be Nadapra, ahol a főutat elérve jobbra megyünk a P- jelzésen. A felfelé ívelő út tetején, a Rákóczi utcán balra lefelé fordulunk, (itt már tábla jelzi az alappontot) de hamarosan erről jobbra letérünk, és már látni lehet 5. pontunkat.

5. állomás FŐALAPPONT . (ellátmány: csoki és víz) Első vízvételi lehetőség a túrán!!! És soká lesz másik, érdemes kihasználni. Az obeliszktől továbbra is a P- -on haladunk, míg nagy rétre nem jutunk ki az erdőből. A hosszabb távok itt balra mennek az erdő alatt (a nekik szánt szalagozás ne zavarjon meg senkit), mi viszont egyenesen a házak mellett, a szemben látható jelzésekkel teli villanyoszlopig. Itt jobbra fordulva, egyenesen a frissen rakott hatalmas kőfalnak (valakinek így jobban tetszik a táj…..).   A kőkerítés előtt jobbra fordulunk P+ jelzésen, ez kivisz a főútra, megint jobbra kanyarodunk, és figyelmesen elmegyünk a templom előtti útig. Balra fel most már szalagozáson egészen az erdőig. Átmegyünk a kidőlt kerítésen és a szalagozást követve jutunk el 6.pontunkra,

6. állomás NYÍR-HEGY. Tovább indulunk az erdei úton, a szalagozás levisz bennünket a hegy lábához. Ott balra megyünk a kerítéssel párhuzamos úton, de még a belső oldalon, egészen egy létráig, ami kis mászással átsegít bennünket a kerítésen. A földúton balra indulunk és hagyjuk, hogy az út (és persze a "szalagozás") vezessen minket Pázmánd felé. Jobbunkon a Csúcsos-hegyet lassan elhagyjuk és leereszkedünk a völgybe, ahol a szőlők végénél két fasor között átmegyünk, és a jól látható földúton balra fordulunk (véletlenül se jobbra!!!), majd 30m után jobbra fel a szőlők mellett. A keresztben futó szőlőknél jobbra, majd 50m után balra az aszfalt útig, azon balra és az első földúton jobbra, meredeken le a forrás felé.

7. állomás PÁZMÁND FORRÁS.  Innen a P+ -en be Pázmándra, kis hullámvasutazás után elérjük a főutat, azon  jobbra fordulunk és hamarosan megérkezünk a célba a jól megérdemelt babgulyásunkért.